مشارکت بچه مسجدی ها در طرح خانه های نورانی 

مشارکت بچه مسجدی ها در طرح خانه های نورانی 

تاریخ انتشار : ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
مسلم امیری گفت: کانون فرهنگی هنری المهدی (عج) جیرفت به مناسبت فرارسیدن ماه رمضان اجرای طرح خانه های نورانی را در دستور کار خود قرار داده است.

«مسلم امیری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: کانون فرهنگی هنری المهدی (عج) جیرفت به مناسبت فرارسیدن ماه رمضان اجرای طرح خانه های نورانی را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیر کانون فرهنگی هنری المهدی (عج) جیرفت ابراز کرد: از آنجایی که امکان برگزاری جلسات جمع خوانی قرآنی کریم در مسجد وجود ندارد بنابراین، تصمیم گرفتیم این برنامه در خانه ها و از طریق فضای مجازی اجرا شود.

وی بیان کرد: در همین راستا گروهی مجازی متشکل از بچه های کانون و اهالی محله مسجد را عضو کرده ایم تا آنها از این طریق بتوانند در این طرح مشارکت داشته باشند.

امیری برای جزخوانی مجازی قرآن کریم، شماره حزب یا جز قرآن کریم از طریق این گروه اعلام می شود تا اعضا بدانند که امروز چه جز یا حزبی از قرآن کریم را باید تلاوت کنند.

مدیر کانون فرهنگی هنری المهدی (عج) عنوان کرد: طرح خانه های نورانی با هدف فراهم کردن زمینه انس بیشتر خانواده ها با قرآن کریم و معارف قرآنی و همچنین غنی سازی معنوی اوقات فراغت خانواده ها، اجرا می شود.

وی به برخی از فعالیت های کرونایی این کانون فرهنگی هنری اشاره کرد و افزود: از اواسط اسفند سال گذشته با مشارکت بچه های مسجدی کانون اقدام به راه اندازی کارگاه تولید ماسک کردیم و در این کارگاه روزانه بیش از ۴۰۰ عدد ماسک تولید می شود.

امیری اظهار کرد: تاکنون بخشی از پارچه مورد نیاز برای تولید ماسک توسط اعضای کانون و بخش دیگر نیز از سوی بسیج تامین شده است.

مدیر کانون فرهنگی هنری المهدی (عج) ادامه داد: ماسک های تولیدی پس از طی مراحل استریل در بین کادر درمان، اهالی محله و مردم مناطق محروم توزیع می شوند.

وی بیان کرد: همچنین در این مدت بیش از ۱۰ بار مسجد و محله با همکاری اعضای این کانون فرهنگی هنری ضدعفونی شده است.

امیری در خاتمه ابراز کرد: در راستای رزمایش کمک مومنانه تعدادی سبد معیشتی نیز توسط اعضا تهیه و در بین خانوارهای نیازمند محله توزیع شد.

پایان پیام/ 586